JA JA daar is die hoor. - Reisverslag uit Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil, Frankrijk van Jesse Tetteroo - WaarBenJij.nu JA JA daar is die hoor. - Reisverslag uit Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil, Frankrijk van Jesse Tetteroo - WaarBenJij.nu

JA JA daar is die hoor.

Door: Jesse Tetteroo

Blijf op de hoogte en volg Jesse

30 Mei 2016 | Frankrijk, Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil

HE HE daar is reisverslag 2.

Excuses van de vorige weken in ieder geval! Vanaf nu ga ik het bijhouden. Ik ga is een leuk stukje proberen te schrijven over de leukste, gekste en zwaarste dingen van de afgelopen weken.

Om te beginnen over vandaag. Don had gisteren onze hele caravan op geruimd. Maar een geur kregen we maar niet uit onze woning. Na lang zoeken had Don het eindelijk gevonden. Een dode rat in de achterkans van onze koelkast. FIJN..

Maar de geur was wel weg, positief punt dus. Verder is het aardig druk op de camping. De afgelopen twee weken zijn er veel bridgers binnen gekomen. Ze houden gezamenlijk met een bond toezichthouder een bridge toernooi. Dus aardig saai..

Verder hebben we een keertje het wijn en bier drinken overgeslagen en hebben we ons aangesloten bij de bejaarden (excuses bridgers) om een potje te rummikubben.

Laten we het maar niet over sommige nachten hebben met de andere stagiaires. In ieder geval het is erg gezellig.

Naast het zuipen, feesten en werken. Doen we ook aan veel andere activiteiten buiten de camping. Zoals een waterval bezoeken. (dat was om precies te zijn een beekje uit de bergen wat waterval genoemd werd).

Een weekje later zijn we naar een collega gegaan om gezellig bij te babbelen. Dit is een leuke meid uit Rotterdam die woont in Frankrijk met haar vriendje. Dat was een erg gezellige avond met weer veel wijn.

Nu lijkt het natuurlijk net of ik niet werk met al die verhalen.. Was het maar zo een feest. We werken 6 dagen achter elkaar. In de ochtend begin ik met sanitair schoonmaken, geloof me de bridgers zijn niet bepaald schoon van zich zelf. Dus dit duurt bijna 2 uur.

Na het schoonmaken begin ik aan het eten koken. Elke dag dus heerlijk eten natuurlijk. Verder heb ik nog steeds de leiding over het restaurant wat als nog super goed verloopt. Zelfs ik leer hier nog veel!

Op de bridgers hun activiteiten programma stond streekmenu. Dit is een activiteit wat afspeelde in het restaurant. Of te wel druk druk druk..
Het steekmenu is eigenlijk een menu met plaatselijke gerechten. (dit is vooral eend)

Voor dit activiteit deden er 32 bridgers mee of te wel heel veel verschillende soorten, dranken, gerechten, bonnen en stress. Maar goed het was hierdoor een erg leuke avond.

Een paar dagen ervoor hadden we 34 man in het restaurant, dus erg veel opdekken, klaar zetten, wijnen klaarzetten en etc..

Na een restaurant avond tel ik de kassa op en sla ik hem af en regel ik de fooien.

Verder werk ik sinds vandaag ook in de receptie met erg veel administratieve werkzaamheden. Maar dat wordt nog ergens deze week verder uitgelegd.

Buiten het restaurant/sanitair/receptie werk ik ook veel aan het zwembad. Hier hebben ze een mooie bar en sta ik ook erg veel en houd ik met nog een andere stagiair het zwembad bij.

Maar ik werk natuurlijk ook wel is in het groen. Omdat het natuurlijke wel een "groen gerichte stage" is. Dus een of twee keer in de week ga ik ontkruid wieden of hou ik de planten perkjes bij.

En heb ik de andere stagiaires veel geleerd over horeca etiketten. Dus erg druk.

En als er geen restaurant avond is hebben we snack avond. Dus zelfs in de avonden zijn we aardig druk. We frituren hier de heerlijke Nederlandse kroketten en Frikandellen. LEKKER!!

Na zo een harde dag werken sluiten we de dag af met een heerlijk wijntje.

buiten dit zijn we ook nog naar veel te vette kasteel geweest (Castle Naud, hint leuk om te googelen en verstoppertje erin te spelen)

En naar een kristal grot geweest, maar dat was een beetje donker. Logisch eigenlijk ook wel.

Ik zal binnenkort een paar leuke foto's op het reisverhaal zetten. In ieder geval ga ik genieten van me heerlijke avond drankje en zeg ik alvast proost!

& au revoir alvast!



  • 30 Mei 2016 - 22:13

    Nicolle:

    Ha Jesse,
    Fijn je verslag!!
    Klinkt als drukdrukdruk...maar met wijn en bier en gezellige mensen??
    Leerdoel: hoe leer ik bridgen??
    Mooie verhalen, foto's zijn welkom
    Au revoir natuurlijk!
    Nicolle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesse

Ik ben Jesse Tetteroo een jongen van 18 jaar oud. Ik kom uit het Westland. Verder volg ik de studie Business & Management Niveau 4 in Naaldwijk. Voor mijn studie ga ik 10 weken in Frankrijk stage lopen. Ik probeer om elke week een stukje over mijn stage te formuleren en van de belevenissen die ik daar mee heb gemaakt. Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt en dat jullie af en toe op mijn "dagboek" kijken. Aankomst in Frankrijk: 18 april Einde stage: 1 juli

Actief sinds 11 April 2016
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 1680

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 01 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: