Drukte!! - Reisverslag uit Chartrier-Ferrière, Frankrijk van Jesse Tetteroo - WaarBenJij.nu Drukte!! - Reisverslag uit Chartrier-Ferrière, Frankrijk van Jesse Tetteroo - WaarBenJij.nu

Drukte!!

Blijf op de hoogte en volg Jesse

14 Juni 2016 | Frankrijk, Chartrier-Ferrière

Na het slechte nieuws en de gezellige week!

Weer aan de slag! Het wordt druk op de camping het voorseizoen is gestart. En daarbij is de Rally groep ook aangekomen.

Dit is een groep met allemaal weduwen. Ze noemen zich zelf solo's en de solexe'n! Even een kleine uitleg over hen. Het is een reisgroep met allemaal 65+ plussers over heel Nederland heen verspreid. Ze komen bij elkaar om elkaar te helpen en sneller hun verlies boven op te komen. Daarom bijvoorbeeld een reis naar de mooiste camping van Frankrijk! Maar bij de solo's kunnen ook relaties ontstaan. Hierdoor wordt je een sol(ex), omdat je niet meer alleen bent.

Ze zijn 3x gezellig in het restaurant komen eten. Nou ik kan je uitleggen het is dus echt niet fijn om 27 aparte bonnen te hebben. Want ze betalen alleen voor zich zelf. En kwamen allemaal tegelijkertijd betalen.

Na een paar dagen was ik meteen al bevriend met een paar solo's. Na de mooiste verhalen over hun beroepen, liefde en familie te horen heb ik zeker weten een klik met ze gekregen.

Door het mooie weer is de zwembadbar geopend. Dus ik heb er een taak bij gekregen, jaja een bar runnen.

Niet alleen dat maar ook een deel van de animatie heb ik erbij gekregen. Een route met de gasten lopen. Deze route heeft plaats gevonden naar het uitzichtpunt. En hier heb ik dan nog mooiere verhalen van de rally/solo's/solex gehoord.

Na een drukke week ben ik dan ook erg blij met de vrije dag! Deze dag hebben we dan ook maar besloten om het te besteden aan een truffel zoektocht bij de plaatselijke truffelboer.

De Volgende dag was ik jarig..

PARTY!!

Deze dag hebben we goed gevierd. We zijn heerlijk uiteten gegaan en hebben genoten van de taart. In de ochtend was ik dan ook vrij en heb ik twee keer ontbijt op bed gekregen van twee dames. (jaja doet die goed)!

En in de avond super cadeau's gekregen van de stagiaires en heel veel gedronken.

Au Revoir









  • 27 Juni 2016 - 20:55

    Nicolle:

    Ha jarige job:
    GEFELICITEERD dus:
    joyeux anniversaire et de nombreuses années de bonheur!!!
    NATUURLIJK hip hip hourra (zoals de fransen zeggen!)
    Geniet nog een weekie van de belevenissen en hou je haakies
    Nicolle

  • 28 Juni 2016 - 09:17

    Frans:

    Je doet het leuk daar. Ben benieuwd of je nog gaat blijven. Hoef je geen Blog van bij te houden! Mag wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesse

Ik ben Jesse Tetteroo een jongen van 18 jaar oud. Ik kom uit het Westland. Verder volg ik de studie Business & Management Niveau 4 in Naaldwijk. Voor mijn studie ga ik 10 weken in Frankrijk stage lopen. Ik probeer om elke week een stukje over mijn stage te formuleren en van de belevenissen die ik daar mee heb gemaakt. Ik hoop dat ik jullie enthousiast heb gemaakt en dat jullie af en toe op mijn "dagboek" kijken. Aankomst in Frankrijk: 18 april Einde stage: 1 juli

Actief sinds 11 April 2016
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 1667

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 01 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: